ZDALNE PRZEDSZKOLE

AKTUALNOŚCI » ZDALNE PRZEDSZKOLE

25.06.2020r. czwartek

 

Dzień dobry 😀
Posłuchajcie wakacyjnej piosenki
https://m.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Dodatkowo wykonajcie pracę plastyczną, własne słońce, na wypadek gdyby prawdziwego nam zabrakło 🌞

Powodzenia i miłego dnia 😀

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

24.06.2020r. środa

 

Dzień dobry 😀
Mamy dla Was kilka zadań. Na początek możecie zagrać w SUDOKU online -
https://view.genial.ly/5ed8edbadbbb930d03ea678a/interactive-content-lody-percepcja-sekwencje?fbclid=IwAR0i-EmJ64x4gO3XkOI9pUQCEx0Z-hZvMoPxS54A4jjmuYv3o8gcwVLlT_Q

Następnie wykonajcie krzyżówkę, wybierzcie mandale, które zrobicie i poćwiczcie rękę przy użyciu nożyczek 😀

Na koniec w okularach narysujcie swoje wakacyjne marzenia (czekamy na zdjęcia z efekatmi pracy).
Dobrej zabawy 😀

wytnij elementy i ułóż z nich figury

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

23.06.2020r. wtorek

LOGOPEDA

 

Dzień dobry 😀
Wszystkim Tatusiom życzymy Wszystkiego co najlepsze, dużo zdrówka i spełnienia wszystkich marzeń 😀

Kochane Przedszkolaki a dla Was kilka zadań do wykonania (poziom trudności do wyboru).
Dodatkowo propozycja laurki dla Taty, którą możecie wręczyć w prezencie 🧁

Miłego świętowania 😀

 

PANDY PRZECZYTACIE CO ROBI TATA ?!

22.06.2020 r. poniedziałek

PSYCHOLOG

 

Drogie Przedszkolaki 😀
Oto kilka wakacyjnych propozycji dla Was 🌞
Obejrzyjcie filmik " Zagadkowe lato"
https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4&feature=share

Następnie przenieśmy się do różnych miejsc "Miasta Polski, czyli palcem po mapie" (materiał na zdjęciach)

Mamy dla Was również listę rzeczy do wykonania tego lata oraz lemoniadę dla ochłody (propozycja pracy plastycznej)

Powodzenia i miłego dnia 

PANDY SPRÓBUJCIE PRZECZYTAĆ  SAMI ZDANIA.

19.06.2020r. piątek

 

LOGOPEDA

 

https://eduzabawy.com/gry-online/polacz-obrazki/lato/?fbclid=IwAR0fYvS7u-0rb09wiU6xWFvyP9r48kbuCpI9ZCE5JECckO4sHYzIAdxblyc

 Posłuchajcie jak można spędzić czas w wakacje https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk

 

18.06.2020r. czwartek

 

Dzień dobry 😀
Czy morze, czy góry - bądź bezpieczny 😀 Mamy dla Was kilka ważnych informacji jak być bezpiecznym na wakacjach 😀

Oto kilka wakacyjnych atrakcji -
https://m.youtube.com/watch?v=CQkc4Dfe1aw

W zdjęciach znajduje się również propozycja zabawy z wodą oraz karta pracy 😀
Miłego dnia 😀

 

 

 

17.06.2020r. środa

Dzień dobry 😀
Dzisiaj zapraszamy wszystkich na wycieczkę w góry ⛰️
Zapoznajmy się zatem z zasadami bezpieczeństwa
https://youtu.be/wS4SRvkvLio

Zróbcie zadania zamieszczone na zdjęciach (karty pracy nie wymagają drukowania)

i wykonajcie pracę plastyczną 😀
Miłego dnia 🌞

 

Pandy - spróbujecie napisać nazwy przedmiotów?!


 

16.06.2020 r. wtorek

Dzień dobry 😀
Dzisiaj pozostajemy w tematyce wakacji. Wakacyjny angielski dla Was, podróż pod wodę 😀
Zapoznajcie się z nowymi słówkami i wykonajcie karty pracy. Powodzenia 😀

 

https://www.youtube.com/watch?v=E-V7fryI4K4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0lX3SGpOkwpaNxigXc5Ac_Ha9FtqfvK72ma3ukeZI0gyIQ7e99-Lywt2c

odszukaj i policz zwierzęta

 

Przypominamy sobie kolory  - pokoloruj obrazek  według instrukcji.

LOGOPEDA

 

15.06.2020r. poniedziałek

 

PSYCHOLOG

 

Dzień dobry 😀
Wakacje coraz bliżej dlatego mamy dla Was kilka propozycji związanych z tym tematem. Dzisiaj wakacje nad wodą 🏖️
Na początek krótki filmik o zasadach bezpieczeństwa
https://youtu.be/Ui-ndYWcThA
Propozycje zadań dla Was znajdują się na zdjęciach.
Miłej zabawy 😀

 

Rozetnij obrazek po liniach, ułóż puzzle, przyklej i pokoloruj.

 

 

 

 

 

 

10.06.2020r. środa

Dzień dobry
Przed nami długi weekend i dużo wolnego czasu. Z tego względu mamy dla Was kilka propozycji zabaw/aktywności, które możecie wykonać w domu.

proponujemy także gimnastykę ze śpiewem.

https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ 

Słonecznego i bezpiecznego weekendu

 

9.06.2020r. wtorek

LOGOPEDA

 Dzień dobry ;-)
Dzisiaj mała powtórka z języka angielskiego w tematyce środków transportu.
Na początek piosenka, której uczyliśmy się w przedszkolu. Spróbuj śpiewać i naśladować.

https://www.youtube.com/watch?v=xO7nZ6_K1-0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0TQRb6woMOmhsqNgxatbsV8tN1sJJEi1Fy1cQyN24aQ4CVVvkR36jpSWM

Po wysłuchaniu piosenki przypomnij sobie słówka (plansza
z słówkami) i wykonaj dwie karty pracy "What's missing?"
i narysuj samochód po śladzie.
Na koniec mamy dla Was kilka propozycji zabaw
z samochodami ;-)

Powodzenia

 

 

 

 

 

8.06.2020r. poniedziałek

PSYCHOLOG

 

Dzień dobry 😀
Wakacje zbliżają do wielkimi krokami. Zanim wybierzemy jakiś kierunek podróży dowiemy się czym możemy tam się dostać. Oto kilka propozycji zadań w tym temacie.
Polecenia do zadań znajdują się na kartach pracy lub pod zdjęciem.

Miłego poniedziałku 😀

 

 

5.06.2020r. piątek

Dzień dobry
Dzisiaj mamy dla Was kilka propozycji zabaw, które umilą Wam weekend 😀

https://www.youtube.com/watch?v=MnD7PFCTsVo

Miłego i słonecznego weekendu 🌞






4.06.2020r. czwartek

Dzień dobry
Dzisiaj mamy dla Was kilka propozycji zabaw rozwijających zmysły.
1. Sensoryczne rękawiczki- potrzebne będą przezroczyste rękawiczki oraz produkty, które wsypiecie do środka (np. ryż, kasza, mąka itp.) i zabawa gotowa.
2. Co tak pachnie/ smakuje?- zabawa polega na odgadnięciu, z zamkniętymi oczami, co ma taki zapach/ smak.
3. Koszyk pełen niespodzianek- do koszyczka, pudełeczka wkładamy różne małe przedmioty. Koszyk lub pudełko związujemy dużą ilością gumek (sznurkiem lub wełną). Zadanie polega na wyciągnięciu palcami przedmiotów znajdujących się w koszyku/pudełku.
4. Co to takiego?- do zabawy potrzebny będzie karton
z dwoma otworami oraz różne przedmioty. Dziecko wkłada ręce w karton i odgaduje co znajduje się w środku.

Dobrej zabawy

3.06.2020r. środa

Dzień dobry w środę
Dzisiaj również będzie mowa o zmysłach ale w języku angielskim i nie tylko.
Zadanie polega na wycięciu obrazków i przyporządkowaniu ich do odpowiednich plansz z częściami ciała. Możecie także sami narysować swoje propozycje - bez koniecznosci drukowania kart. Powodzenia!
Zachęcamy do wysłuchania piosenki:

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=rTgtsZ_Z4HQ&fbclid=IwAR15rBQAhi5KfMKJ3Xw5I4TSEb5wskQJ1rT6Sff7U_t55wYZPtwLVHOMajU&app=desktop
Polecamy również zabawę "Memo dźwiękowe- zagadki słuchowe" (instrukcja wykonania po kliknięciu w link)

https://domologo.pl/logopedia/cwiczenia/cwiczenia-sluchowe/memo-dzwiekowe-zagadki-sluchowe/?fbclid=IwAR2fFhEKdomaEew-GEThbG8fieBbOjLzWRFB_EvXAHqhc5COMnnqLErpVTo

Dodatkowo możecie wykonać pracę plastyczną (przykładowa praca na zdjęciu).
Instrukcja:
1. Przygotuj patyczek logopedyczny, wytnij 4 koła tej samej wielkości, włosy dla dziewczynki albo chłopca
2. Na każdym kole narysuj oczy i 4 różne buzie do wyboru (uśmiechnięta, smutna, zdziwiona, zła, zaskoczona, zapłakana)
3. Złóż każde z kół na pół, następnie sklej ze sobą tylko górna połowę.
4. Przyklej buźkę do patyczka.
Gotowe, możesz wybierać buźki ;-)

Dobrej zabawy

 

 

 

 

2.06.2020r. wtorek

 

LOGOPEDA

Dzień dobry
Dzisiaj zaczynamy temat dotyczący zmysłów i emocji.
Na początek mamy dla Was piosenkę o emocjach, zachęcamy do wysłuchania.

https://www.youtube.com/watch?v=kRJFN6V7TB4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2njycOYhaWdlQvEJ9SeD_OHgKslmx7pSvWHVfawlNyRXlVGEheyEbqPyA

Następnie zapoznajcie się z prezentacją zamieszczoną w zdjęciach, spróbujcie wykonać zadania.
Na koniec propozycja zabawy sensorycznej "ŻELOWE WORECZKI SENSORYCZNE" :

https://www.youtube.com/watch?v=gbIQwBK1mR8&feature=share&fbclid=IwAR0Ygm44fJp-LAnheI8UfSea-aYhIXkLNZhOJaq3yIX-SrUNeAzsVM5W7k0 

 



 

 

1.06.2020r. poniedziałek

PSYCHOLOG

 

Witajcie w ten wyjątkowy dzień!! z okazji Dnia Dziecka przygotowałyśmy dla Was zabawy.

Posłuchajcie piosenki o prawach dziecka

https://www.youtube.com/watch?v=zwS_J432Skc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1F58WxRcaq__qQjosaBDadIExpf9SfTY0H3KuFmh7JOE2Z-_M4PDKenvk

 

Dla Was również puzzle

auto    https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/pojazdy/179600-lamorghini?fbclid=IwAR3BaukGEXEUXdHUE6rzEX9O4wVqagLVgLJuLtBDoDz601rC41QfNQmVuFQ

Pani Wiosna  https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/kwiaty/109850-pani-wiosna?fbclid=IwAR1UOxE6TBuulELpZ_vW-ZYVcYVGQkiqgU6iTu_hAiNWkJdnR6ENdYahGg8

Macie ochotę na tańce ?! zapraszamy

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2CsozxHOOd5TeStOJdlwf1BPJm7zmFmc5HMVSxQjw7vhkH_h2Hi6mg1kc

 

Miłego świętowania  !!!

29.05.2020r. piątek

Zabawy z sylabami - naśladuj odgłosy jakie wydają zwierza. Skorzystaj z pomocy osoby dorosłej.

 

 

Propozycje zabaw sensorycznych

 

Zaprowadź zwierzęta do celu

28.05.2020 r. czwartek

https://www.youtube.com/watch?v=tM5IjUBVSfY&feature=share&fbclid=IwAR22xBm9Giqx88R01UOu5iPRntp8o3NFwq_-tiNNnbuICKXYXZNtF61eNsY  

piosenka do zaśpiewania z Rodzicami

dopasuj zwierzątko do jego cech charakterystycznych

wytnij obrazek po liniach

zamiatanie do celu - spróbuj pomóc rodzicom w codzinnych porządkach

Rybki z woreczka foliowego - zaprojektuj swoja rybkę.

spróbuj odwzorować zwierzątko

27.05.2020r. środa

 

1. Palcem po śladzie - pomóż zwierzętom odnaleźć swoje ulubione jedzenie. Powiedz co zwierzęta najbardziej lubią jeść

 

2. Określ położenie kota względem kartonu. Skorzystaj. Pomocy osoby dorosłej.

3. Policz ile jest kotów. Zakreśl odpowiednią cyfrę.

4. Zadanie sensoryczne - narysuj swoje zwierzatko jak ja rysunku, zaproś brata siostrę mamę do zabawy.

5. Zabawa senspryczna  pokieruj tak kartonikiem aby piłka wpadła do otworu.

26.05.2020r. wtorek

https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=frYfZYeBO4k

To już dziś Dzień Mamy! W tym szczególnym dniu przygotowaliśmy dla Was następujące zadania:
1. Przytul się do mamy i wspólnie wysłuchajcie piosenki „Kocham Cię, Ti Amo, Je T'aime”
https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA
https://www.youtube.com/watch?v=WoSwvWBT3KE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0SkoMCv5XJStlk3y3o3Rj35CBCwgonsKZJMKNKq1nyXucqOEvyNFqU7n4
Porozmawiajcie o tym, jak lubicie razem spędzać czas.
2. Zaproś mamę na spacer. Wybierzcie się na łąkę. Nazrywaj kwiatów, zrób z nich bukiecik lub wianek dla mamy.
3. „Masażyk dla mamy”- zrób mamusi masażyk, możesz skorzystać z masażyków zaprezentowanych tutaj https://www.youtube.com/watch?v=lD8nMY3tdW4
Propozycje zadań dla wszystkich:
• „Najlepsza Mama”- pokolorujcie obrazek mamy i z pomocą taty, babci, dziadka lub rodzeństwa, które potrafi już doskonale czytać i pisać wypiszcie informacje o mamie. Gotową pracę wręczcie mamie, na pewno się ucieszy! 
• Wybierz kartę pracy i wykonaj ją zgodnie z poleceniem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

25.05.2020r. poniedziałek

 

zadania dla wszystkich

zachęcamy do wspólnego śpiewania

https://www.youtube.com/watch?v=0VT3CZzLZpY&feature=share&fbclid=IwAR1KDQjY9GBXEskYb-1jE4tr76xqSeq_OPQ4qg3y1qw643NSCl_UhC2Hi2E

 

potraficie nazwać przedstawione zwierzaki !?

      

 

 

22.05.2020 r. piątek

Jeże

 1. Posłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania:

Jak wyglądała łąka? Co robiły pszczoły na łące? O czym marzyła osoba z wiersza? Co można robić na łące?

2. Wykonaj karty pracy zgodnie z poleceniem.

Biedronki

Serce dla Mamy i Taty (wybierz jedną propozycję pracy)

1. Wytnij ramkę w kształcie serca. Przyklej na niej puzzle, które wcześniej możesz pomalować. Dodaj kokardę.

2. Wytnij serce ze sztywnego papieru, koniec kolorowego sznurka przyklej w jednym miejscu a resztą owiń całe serce (tak, żeby papier nie był widoczny).

3. Wytnij serce i na całej powierzchni przyklej ziarenka kawy. Możesz dodatkowo je ozdobić np. kokardką lub cekinami.

4. Przygotuj masę solną, stwórz kształt serca, ozdób serduszko poprzez wciskanie np. cekinów, muszelek, koralików, guzików.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Sówki

1. Przyjrzyj się obrazkowi i powiedz jak można pomagać rodzicom w domu

2. Zabawa sensoryczna z wykorzystaniem taśmy i klocków

3. Dorysuj mamie i tacie oczy i uśmiech

 

 

21.05.2020r. czwartek

Kochani dzisiaj Obchodzimy dzień Kosmosu, więc przygotowałyśmy dla Was kosmiczne zadania. Wybierzcie to, co Was najbardziej interesuje.

https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2J9iRerJ22K1ZLnZhDRqtZP6qf82U782ULmeADCty5ONo6l6XwQak5UtM

 

20.05.2020r. środa

j. angielski

1. Zaśpiewaj piosenkę na przywitanie. Przypomnij sobie jak zadamy pytanie "Jak się czujesz?", spróbuj na nie odpowiedzieć.

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8&feature=youtu.be&fbclid=IwAR168GfhPMyI9NPk_BjBCZsfWAAeRBpmGh5-aT7g-qzvP7H986JtDMu3Lv8

2. Razem z rodzicem poszukaj co znaczą wymienione słowa i wytnij każde z nich a następnie przyklej w odpowiednim miejscu.
 

Pandy

1. Wysłuchajcie opowiadanie i spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

- w co bawili się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

- dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

- co to jest barwa ochronna?

2. Wypełnijcie dołączone karty pracy.

 

Jeże

1. Znajdź 6 różnic między obrazkami.

2. Posłuchaj nazw części mniszka pospolitego, potocznie zwanego dmuchawcem. Postaraj się je wskazać na rysunku. Pokoloruj rysunek, a następnie narysuj szlaczek po śladzie , starając się nie odrywać kredki od kartki.

3. Pokoloruj pola według oznaczeń.

4. Dorysuj brakujące elementy na skrzydełkach motyli.

5. Zagraj z bliskimi w grę „Gra w muchę”.

 

 

Biedronki

 Pytania do wiersza:

1. Jakie zawody wykonywali ojcowie Olka, Ani i Iwony w wierszu?

2. Jaki zawód wykonuje tata Tomka, jeśli wiemy, że leczy ludzi?

3. Czy gubienie szelek to zawód?

4. Skoro tata Marty lubi żarty, to jaki zawód mógłby wykonywać?

 

 

Sówki

1. Przyjrzyj się obrazkowi i powiedz jak można spędzić czas wolny z rodzin

2. Odszukaj pięć różnic na obrazku

3. Zabawa sensoryczna z wykorzystaniem spryskiwacza do wody

 

 

 

 

 

 

 

19.05.2020 r. Wtorek

Pandy 

Dzisiejsze zadania znajdziecie na stronie 74, 75, 76 dodatkowo karta z literą, "h"

 JEŻE

1. Uważnie obejrzyj film „Z kamerą wśród pszczół” i odpowiedz na pytania: Gdzie mieszkają pszczoły? Jak długo żyją ? Czym się zajmują ?

2. Połącz pszczoły z plastrem miodu, w kierunku którego lecą. Policz, ile pszczół leci do jednego plastra, ile do drugiego, a także spróbuj policzyć ile jest wszystkich pszczół razem. Dokończ kolorować plastry miodu.

3. Narysuj znaki odpowiednio do wzoru, w drugiej części pokoloruj okienka.

4. Pokoloruj rysunek zgodnie z kolorami kropek.

https://youtu.be/LMLSxZJTNnE

Biedronki

 Pytania do wiersza :

1. Jaki wydaje się świat gdy jest obok mama i tata?

2. Za co dzieci chcą podziękować rodzicom?

 

Sówki

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

17.05.2020r. poniedziałek

Pandy

Wasze zadania znajdują sie na stronach 70-73. powodzenia

Jeże

1. Powiedz, co się dzieje na łące. Policz i zaznacz pod obrazkiem: ile jest dziewczynek, ilu chłopców, ile jest piłek, klocków, ile latawców, motyli, ślimaków, ptaków, żab i lup.

2. Przypomnij, jakie kolory powstaną ze zmieszania tych barw. Pokoloruj białe plamy na odpowiedni kolor (wykorzystaj do tego zadania kredki lub farby).

3. Przyjrzyj się uważnie obrazkowi z bocianem, a następnie narysuj w prawym górnym rogu słoneczko, w lewym górnym rogu-chmurkę, w prawym dolnym rogu-żabę, a w lewym dolnym rogu- kwiatka.(karta pracy s.74)

Biedronki

Opowiadanie Ewy Stadmuller "Rodzicielska niespodzianka"
Pytania:
1. Kto odwiedził dzieci w grupie Ady?
2. Czym zajmują się wasi rodzice?
3. Czy byliście kiedyś w gabinecie dentystycznym?
4. Na czym polega praca dentysty?
 
Rozetnij i ułóż w odpowiedniej kolejności członków rodziny od najmłodszej osoby do najstarszej

 

  

  

 

Sówki

1. Przy pomocy kogoś dorosłego nazwij członków rodziny

2. Pokoloruj samochód dla taty

            

 

___________________________________________________________________________________

15.05.2020 r. piątek

Dzisiaj obchodzimy dzień rodziny z tego powodu przygotowałyśmy dla Was Rodzinne zadania

Gra rodzinna  dla wszystkich Znamy sie lepiej!  https://wordwall.net/pl/resource/2207925/znamy-si%c4%99-lepiej

Po słuchajcie opowiadania

 https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=N1anfxUstn0&fbclid=IwAR1bWVsV0-_NM-bAWEx8BDoRtATjg8OqX4mzQq2RchRzeq7oEH7ovPvjP4Y&app=desktop#menu

Piosenka Moja Wesoła Rodzinka do Pani Mirki dla wszystkich Grup  https://www.youtube.com/watch?v=zC9jbgmeoLc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0ZI5QKhnFNm7FpU0f9ZvSk6wfO_1xt4NRd3DrVE_2vSASs1jhsLRf_Too

Angielski    https://www.youtube.com/watch?v=kCka94jeGTk&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3uQb18vceHy11w18E0FEjJlIkd5ZPRmMuS5SVSY8buB74myJicNKVQKW0

https://www.youtube.com/watch?v=1XvO3mb_ibI&feature=share&fbclid=IwAR1F1JhZnlr1uGaoboRNNO5MVwvzlKr1JoLe5gZ6prjOMkZVNI5Roi5Vlyw

Pandy

 Nie musicie drukować kart pracy (wystarczy karta i ołówek do zapisania haseł ;))

 

Jeże

 

Biedronki

1. Wytnij i ułoż  puzzle

2. Wytnij i przyporządkuj czynności rodzicom

3. Połącz odpowiednie elementy

4. Pokoloruj obrazki (wybierz ten, który podoba Ci sie najbardziej)


 

 


 

 

Sówki

Z rodziną jest zawsze wesoło zrób zdjęcie i prześlij nam jak najbardziej lubisz spędzać czas ze swoją rodziną😀

znajdź 3 różnice

14.05.2020 r. czwartek

Sówki

1. Spróbuj nazwać kwiaty rosnące na łące. 

2. Wykonaj zadania wg instrukcji. 

 

 

Biedronki

Pytania do wiersza:

1. O jakim miejscu jest ten wiersz?

2. Jakie rośliny rosły na łące?

3. Jakie zwierzęta tam przebywały?

4. Jak wyglądała łąka?

Spróbujecie stworzyć własny kosz z kwiatami, oto inspiracja.

Jeże

1. Karta 1 • Narysuj syrenkę i fale po śladach.

2. Karta 2 • Dorysuj kwiaty tak, żeby w każdym kolejnym wazonie było ich o jeden więcej. Pokoloruj rysunki wazonów i kwiatów.

• Posłuchaj zadanie czytane przez rodzica, a następnie narysuj odpowiednią liczbę pączków i odpowiedz na pytanie.

3. Karta 3 • Obejrzyj obrazki flag. To są flagi państw Unii Europejskiej. Pokoloruj odpowiednio poniżej umieszczone rysunki.

 

Pandy

Kochani oto wasza karta pracy i zadanie z książki - strona 69

 

____________________________________________________________

13.05.2020r. środa

Biedronki 

1.Czytamy razem - rodzic czyta tekst, a dziecko dopowiada obrazek. 

2. Narysuj ślimaka po śladzie. 

3. Łaczymy w pary zwierzęta i kwiaty. Czego jest więcej?! 

4. Policz kropki na Biedronkach i połącz z odpowiednią cyfrą.

5. Policz obrazki i wskaż odpowiednią cyfrę. 

6. Doprowadź motyle do kwiatków po śladzie. 

 

 

Jeże 

1. W każdej pętli narysuj kwiatki według podanych kodów.

2. Przyjrzyj się kwadratom z pokolorowanymi polami i pokoloruj to samo miejsce w kwadratach po prawej stronie karty.

3. Pokoloruj odpowiednią liczbę kratek pod każdą cyfrą

Pandy

  --------------------------------------------------------------------------------

 ---------------------------------------------------------------------------------

 

12.05.2020r. wtorek

 

 

 

 

 

 ---------------------------------------------------------------------------------

 Angielski

https://www.youtube.com/watch?v=tVlcKp3bWH8&feature=share&fbclid=IwAR2oBEUHByK52AESb-uA5j2EeVK7WHBKl-jN1rsRGIyHjE-ld-BwLWVzWt4

Pandy wasze zadania znajdziecie w książce na stronie 64-67. Powodzenia

Jeże

1. Obejrzyjcie uważnie zdjęcie-to jest stolica Polski. Czy pamiętacie jak się nazywa? Oto najciekawsze miejsca w Warszawie według Olka.

2. Przyjrzy się uważnie zdjęciu przedstawiającemu Syrenkę Warszawską, a następnie narysuj po śladach fale rzeki Wisły.

3. Odszukaj na dużym zdjęciu fragmenty umieszczone na dole karty. Narysuj w białych kołach kropki-numery tych fragmentów.

4. Pokoloruj rysunek według podanego kodu.

 

 

Biedronki

1. Posłuchajcie opowiadania Ewy Stadmuller pt. "Smok łąkowy wielogłowy" i odpowiedzcie na pytania: 

Co można robić podczas pobytu na łące?

Jakie zwierzęta można spotkać na łące?

2. Uzupełnijcie karty pracy

   

Sówki

Wskażcie biedronkę, która ma najmniej kropeczek

Propozycja wykoniania biedronki z rolki po papierze.

 

 

 

11.05.2020 r. poniedziałek

Sówki
1. Przy pomocy dorosłego nazwij owady

2. Połącz woda z jego cieniem

3. Podlej kwiatki - przesuwając palcem po śladzie

(nie musisz drukować kart)

Biedronki

Jeże 

1. Posłuchaj opowiadania przyglądając się ilustracji. Odpowiedz na pytanie „Co oznaczają kolory naszej flagi?”

2. Pokoloruj rysunki flagi i godła Polski. Rysuj po śladzie drogę samochodu jadącego do miasta Nysa.

3. Obejrzyj obrazek przedstawiający koła nałożone na siebie. Pokoloruj rysunki kół na odpowiednie kolory.

 

 

 

Pandy

Wysłuchajcie wiersza i spróbujcie ułożyć historyjkę  obrazkową ( nie trzeba jej drukować). wykonajcie  kartę pracy  z Syrenką

 

 

 

 

 

8.05.2020r. piątek

Dlaczego czytanie jest takie ważne?! Dziś obchodzimy świeto Bibliotekarza i Biblioteki, wiec z tej okazji przygotowałyśmy dla Was kilka zadań.


https://www.youtube.com/watch?v=WuUFckrrLak&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2NVvq1MF9fSZHufkPjh6Zvrp_AKNORIcBJZk_D2msvKtoHnw6aHhdZcR0

 

Oto kilka kolorowanek do wyboru

Znajdźcie różnicę

Znajdź przedmioty pod rysunkiem i otocz je petlą na obrazku.

 Połącz kropki

 

Link dla głodnych wiedzy, filmik pokaże wam jak wyglądały książki dawno, dawno temu....

https://www.youtube.com/watch?v=FjfV6rWn7qI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0Jf8Hf1JBosmlA7wYLV_0pCOzHDpukEfOb7ytwNh6R9Igd_canQ_W-suk

7.05.2020r. czwartek

Pandy

Dzisiaj wykonajcie zadania materamtyczne i ćwiczenie ze strony 61.

Jeże

1. Posłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania: Jakie miejscowości leżą w Polsce? Co najczęściej znajduje się w miejscowościach zamieszkania? Gdzie najchętniej wracamy, gdy skończymy zwiedzać swój kraj?

2. Dokończ zdania: Miejscowość, w której mieszkam to… Mieszkam w … przy ulicy… Lubię swoją miejscowość, bo… Moje przedszkole znajduje się w … przy ulicy…

3. Wykonaj karty pracy.

 

 

Biedronki

https://www.youtube.com/watch?v=0Iw20CK9Wz4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR16t_o7Muu5Mx3gAgQYrxeqmKoe6mQfVjaxz3ioAylu0TN3brv8uLfs1JM

 

Do stworzenia takich domków potrzebne będą Wam rolki po papierze, kolowe papiery (np. do pakowania prezentów), klej, nożyczki , flamaster  i dużo wyobraźni. Miłej pracy

Sówki

6.052020r. środa

Pandy - dzisiaj nowa litera. Jeśli macie w domu swoje książki wykonajcie zadania ze stron 58, 59, 60 oraz dodatkową kartę pracy, którą znajdziecie w zdjęciach poniżej.

 Jeże

1. Posłuchaj wiersza. Wymień nazwy zwierząt z wiersza, a następnie odszukaj je na ilustracji. Powiedz z ilu sylab składa się nazwa każdego zwierzątka.

2. Karta pracy-1. Dorysuj żaby w stawach tak, żeby w każdym było ich sześć. 2. Dokończ rysować żabki według wzoru. Pokoloruj rysunki

Biedronki

 zapoznajcie się z bajką „Pomysłowy Dobromir” oraz wykonajcie dołączone karty pracy.

https://www.youtube.com/watch?v=1Pcyo1ra-nQ&feature=share

Sówki

1. Przyjrzyj się figurom geometrycznym i wskaż gdzie można je umieścić.

2. Ułóż obrazek składający się z 4 elementów przyklej na kartkę i pokoloruj

 
Przypomnij sobie słówka związane z domem. " Make a house" - wytnij elementy domu po przerywanych liniach i ułóż je tak aby powstał dom, wszystko przyklej i pokoloruj.
 
"Draw a house" narysuj poszczególne elementy na obrazku. Przypomnij sobie słówka.

5.05.2020r. wtorek

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=BKAw3y1HKuE&fbclid=IwAR2QO_poNZRPL37XQX36c3SB9zkrsqNclx1bR6qU8sEo4ZQUsTCd82YTWfE&app=desktop

 

 

30.04.2020r. czwartek

Dzisiaj dla was krótki filmik o Polsce, ale uwaga na końcu znajdziecie mały quiz 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=Xv7DNwMDoAM&feature=share

dodatkowo dołączamy kilka kart pracy

 

29.04.2020r. środa

Dzień dobry 
Pozostajemy w tematyce patriotycznej 🙂
Przypomnijcie sobie symbole narodowe, katechizm polskiego dziecka oraz legendę o Lechu.

Wykonajcie zaproponowaną przez Nas kolorowankę.
A może ktoś z Was spróbuje zrobić kotyliony? W zdjęciach propozycje ich wykonania

 

 

 

 

 

 

28.04.2020r. wtorek

Przedszkolaki zapoznajcie się dzisiaj z filmikiem dotyczącym polskich symboli narodowych.

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1-1mqASnlG5pbrkM4cD4JkJuiKGZDlD7hlVU5eC95cWxzEOEvI_HB0AKE

Następnie wykonajcie dołączone karty pracy 🙂

Dzisiaj mamy dla Was także zadania z języka angielskiego:
1. Wybierzcie sobie obrazek z puzzlami, nazwijcie zwierzątko na obrazku, rozetnijcie wzdłuż linii i spróbujcie ułożyć.
2. Pokolorujcie zwierzęta według instrukcji.

 

 

 

27.04.2020r. poniedziałek

 

Pandy

24.04.2020r. piątek

Dzisiaj podsumowujemy tydzień o Ziemi. W związku z tym przypomnijcie sobie zasady dbania o naszą planetę 🙂

Czy wiecie że nie tylko ogry mają warstwy? Ma je także Ziemia - nasza ukochana planeta! Jeśli chcecie zrobić coś co ma warstwy jak Ziemia to w zdjęciach znajdziecie przepis na coś pysznego 🙂

Pani Ola ma dla Was także zadania z języka angielskiego:

1. Nazwijcie zwierzęta znajdujące się na obrazku, rozetnijcie obrazek, policzcie elementy i spróbujcie ułożyć obrazek od nowa.
2. Połączcie obrazki zwierząt z ich podpisami.
3. Wytnijcie koło oraz małą wskazówkę i przymocujcie za pomocą pinezki i korka. Kręćcie i nazwijcie wskazane zwierzęta.
4. Posłuchajcie piosenki. Postarajcie się pokazywać przy użyciu paluszków.

https://www.youtube.com/watch?v=MaHWFODvtfU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0CMYlAZ7xsR0k4q2vpH4HjF1PNZS1da-P1PDDkTtXCQfPuUBBuH2dTG5w

 

 

 

 

 

 

23.04.2020r. czwartek

W tym tygodniu zajmujemy się Ziemią i sposobami jej ochrony. Może spróbujecie dziś użyć tego co normalnie wyrzucacie i zrobicie eko zabawki z recyklingu? Kilka naszych propozycji w zdjęciach poniżej 🙂 czekamy na zdjęcia z efektami Waszej pracy 🙂

Dodatkowo spróbujcie ułożyć puzzle dotyczące sprzątania świata.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/225397-sprz%C4%85tanie?utm_source=facebook&utm_medium=visit&utm_campaign=share_puzzle&fbclid=IwAR3dj0NdJpjS50o8VJicUYlxD8wHg7--KxOiHmJsvhgQEqBLTui2w65iH4o

22.04.2020r. środa

Dziś 22 kwietnia, czyli DZIEŃ ZIEMI 😊
Mamy dziś dla Was do wykonania kilka zadań. Posłuchajcie piosenki oraz wiersza, rozwiążcie 3 quizy, a na koniec zajmijcie się kolorowanką

https://view.genial.ly/5e94…/interactive-content-dzien-ziemi

A może ktoś z Was będzie miał ochotę zrobić opaskę na głowę z okazji dnia ziemi? Nasza propozycja w zdjęciach 🙂

21.04.2020r. wtorek

Dzień dobry we wtorek!
W związku z tygodniem o Ziemi mamy dla Was ciekawą propozycję gry interaktywnej. W grze macie do wykonania kilka zadań, m. in. puzzle, piosenka, praca techniczna, zabawa ruchowa, zabawa z segregowaniem odpadów. 🙂

https://view.genial.ly/5e9aeebd3b26f10da5be3870/interactive-content-dbamy-o-przyrode?fbclid=IwAR3vZjVafM-uHq7qutufV7uRaVapdErUNBS-ZM22ZtGJVRcm1ZWfvMK-_NY

 

20.04.2020r. poniedziałek

 


1. Przyjrzyjcie siw ilustracji  obiegu wody, zauważcie jaką drogę musi przejść.
2. Bajka edukacyjna "Podróż kropelki"

https://www.youtube.com/watch?v=plQ8rCApNIQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0PPXD_8344pjPIDA0o154_TbpqGN8Az3TvbJnZPqW-a3fFxTgBdhAd9go
3. Eksperyment "Wędrującą woda " - instrukcja:

- potrzebne będzie 6 szkalnek podobnej wysokości
- barwniki lub kolorowa bibuła
- złożone w paski papierowe ręczniczki
- do co drugiej szklanki wlewamy wodę, a następnie dodajemy barwnik/bibułę
- do przygotowanych szklanek wkładamy złożone w paski ręczniczki. Obserwujemy co ciekawego się wydarzy 😉

 

17.04.2020r. piątek

Witamy, dzisiaj propomujemy Wam zabawę na ćwiczenie pamięci

https://www.janauczycielka.blog/2020/04/cwiczymy-pamiec-zwierzeta-wiejskie-gra.html?fbclid=IwAR3vabDT8l8esTMpW0KgzQVVizyalv5jRzOdzPs3zv1bFnVY1DUcwWjlbFU

 dzieci starsze mogą także sprawdzić swoje umiejętności  w zabawie "Na jaką głoskę"

https://view.genial.ly/5e94acb69334740d78ba4412?fbclid=IwAR38AoZn_7cZR-esw-gZsjm83-KxCcJ-2LSjPebZkrSRVlHPWkRABsC6qdY

j. angielski

Przypominamy sobie nazwy zwierząt

Miłego weekendu

Sówki

1. Połącz zwierzęta z ich cieniami

2. Połącz kropki i pokoloruj kotka

3. Przyjrzyj się obrazkowi i znajdź 5 różnic

 

 

Biedronki

zadania gimnastyczne w linkach poniżej

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0lJQkL2HstfjRvMvNYydK8d-gIJVGxCDgj3WnRxbJsScBoiL6CtognPi0

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1Z4qQUyfpEw-Y5hffJINBsgsAxzv6e3V7tYANA4CW0iSf4u_6PUILCWxs

Wiersz Iwony Fabiszewskiej pt. Domy zwierząt Pytania do wiersza:

 

1. O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?

2. Jak nazywa się dom świnki (psa, konia, kury, krowy)?

3. Jakie jeszcze zwierzęta oprócz kury mogą mieszkać w kurniku?

Jeże

1. Posłuchaj wiersza i odszukaj wymienione zwierzęta na ilustracji. Czy udało Ci się wszystkie odnaleźć? Pokoloruj ilustrację.

2. Dokończ rysować owieczki według wzoru i pokoloruj je.

3. Znajdź 6 różnic między obrazkami.

4. Wykonaj kartę pracy „Kotki” zgodnie z poleceniem.

 

 

Pandy

 

 

 

16.04.2020r. czwartek

Kochani jesteśmy jeszcze na gospodarstwie. Oto kilka zadań ruchowych i  film, a poniżej zadania. Miłego dnia.

https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0ad6Exv2YWKHq3VdxrkmvTTYSJ9QSEVSQgwelhmNmTKv6ITxTorNDuDiM

Sówki

1. Dopasuj przód zwierzątka i tył

2. Nazwij przedstawione na obrazku zwierzęta wiejskie, naśladuj ich odgłosy.

3. Policz małe świnki i je pokoloruj.

Biedronki

1. Pokoloruj według instrukcji.

2. Wytnij po przerywanych liniach i dopasuj tak żeby powstało zwierzątko. Przyklej, pokoloruj i nazwij je.

3. Policz ile jest wskazanych zwierzątek, napisz cyfrę obok lub narysuj odpowiednią ilość kropek, utwórz wykres (zamaluj odpowiednią ilość kratek).

 

 

Jeże

1. Popatrz na obrazki i powiedz, jakie czynności wykonuje się na wsi.

2. Nazwij narzędzia służące do pracy w ogrodzie, a następnie narysuj obok każdego obrazka tyle kresek, z ilu sylab składa się jego nazwa.

3. Narysuj drogi owieczek do zagrody. Która owieczka twoim zdaniem ma najbliżej, a która najdalej do zagrody?

4. Pokoloruj jabłka według instrukcji.

Pandy

15.04.2020r. środa

Sówki

 

Biedronki

Obejrzyjcie zdjęcia zwierząt i ich dzieci. Postarajcie się nazwać każde zwierzę oraz jego dziecko. Podzielcie te nazwy na sylaby. Następnie wykonajcie dołączone karty pracy. Połączcie zwierzęta z ich dziećmi. Nazwijcie je. Wybierzcie zwierzątko. Wydrukujcie. Wypełnijcie kulkami z plasteliny lub bibuły.

Jeże

1. Posłuchaj wiersza pt. "Śniadanie" i odpowiedz na pytania

Dlaczego autor wiersza zachęca do wyjazdu na wieś? Czym chwaliła się kura? Jakie jeszcze inne zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku?

2. Czyje to głowy? Wytnij obrazki i dopasuj do zwierząt, a następnie je przyklej.

3. Rysuj po śladach od zwierząt do produktów, które dzięki nim otrzymujemy. Nazwij zwierzęta i produkty, a na koniec pokoloruj rysunki zwierząt.

Pandy

poznacie dzisiaj nową literę „J”. Wypełnijcie dołączone karty pracy. Napiszcie literę „J” po śladzie, a następnie samodzielnie. Spróbujcie znaleźć jak najwięcej wyrazów na nowo poznaną literę.

14.04.2020r. wtorek

dla wszystkich proponujemy odcinek Domowego Przedszkola pt. "Co słychać na wsi?"

 

Sówki

Pomóżcie odnaleźć mamom swoje dzieci, zastanówcie czyje to ogonki. odsłuchajcie nagranie z Farmy i nazwijcie zwierzątka, sami naśladujcie ich odgłosy.

https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE

Biedronki

dla Was opowiadanie. Po zapoznaniu się z opowiadaniem spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
1. Co zobaczyły dzieci w gospodarstwie syna pana Stasia?
2. Co robili Olek i Ada w gospodarstwie?
3. Jakie obowiązki ma do wykonania rolnik?
4. Jak nazywały się krowy?
5. Jakie zwierzęta były w gospodarstwie?
6. Co uprawia pan Stanisław na polu?
Następnie przyporządkujcie odgłosy do odpowiedniego zwierzęcia. Wykonajcie kartę pracy i wytnijcie puzzle ze świnką, wymieszajcie i ułóżcie na czarno-białym obrazku.

Jeże

Obejrzyjcie obrazek, odszukajcie i nazwijcie przedstawione na nim zwierzęta. Następnie opowiedzcie, co dzieje się na obrazku. Wypełnijcie także dołączoną kartę pracy. Połączcie zdjęcia dorosłych zwierząt z ich dziećmi oraz dokończcie rysować kurki według wzoru i pokolorujcie je.

Obejrzyjcie obrazek

Pandy

zapoznajcie się z opowiadaniem i spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:
1. Czy mama Olka i Ady była wcześniej na wsi?
2. Z kim bawił się Olek?
3. Jaki ptak zainteresował się mamą? Dlaczego?
4. Czym zajęli się tata z wujkiem?
5. Jak mama przechytrzyła koguta? Czy jej się to naprawdę udało?
Następnie spróbujcie wykonać sudoku ze zwierzętami występującymi na wsi.

 

10.04.2020r. piątek

9.04.2020r. czwartek

Dzień dobry w czwartek!
Zadania dla Was na dziś 🙂

Mamy propozycję pracy plastycznej dla wszystkich grup wiekowych (zdjęcie poniżej)

Instrukcja:
1. Wytnij jajko na sztywnym papierze.
2. Owiń wycięte jajko wełną lub sznurkiem (jedna końcówkę wełny przyklej na jajko i zacznij owijać)
3. Przyklej oczy, wytnij dziób i nóżki.
Powodzenia!

Sówki - zapoznajcie się z domowymi sposobami barwieni

a jajek, połączcie kurczaki z pisankami oraz paluszkiem pojedźcie po śladzie.

 

Biedronki - Wytnijcie i pokolorujcie małe kurczaczki. Sprawdźcie jakie cyfry ukryły się na kurach. Przyklejcie odpowiednią ilość kurczaków obok każdej kury. Dla Was także wielkanocne memory (wystarczy porozcinać i gra gotowa). Poćwiczcie także pisanie poznanych cyferek. Pokolorujcie tyle jajek ile wskazuję cyfra na kurze. Dodatkowo wytnijcie jajka. Rozetnijcie jej. Wymieszajcie wszystkie połówki i prawidłowo połączcie w całość (przeliczając kropki dopasujcie ich sumę do cyfry).

 

Jeże - dla Was wielkanocne domino oraz karta pracy - pokolorujcie rysunek, ozdóbcie jajka według własnego pomysłu, dokończcie rysować koguciki według wzoru i pokolorujcie je.

Pandy - dla Was pisankowy szyfr, wielkanocna wykreślanka oraz trochę matematyki 🙂

 

 

 

8.04.2020r. środa

 

Język angielski dla wszystkich grup - przypomnijcie sobie nazwy kolorów po angielsku i pokolorujcie obrazek według instrukcji.

Sówki - zapoznajcie się ze sposobami zdobienia pisanek, dodatkowo poćwiczcie rączki. Potnijcie obrazek na paski i spróbujcie go złożyć od nowa.

 

 

Biedronki - dla Was dzisiaj karty pracy z cyfrą 5. Dodatkowo pokolorujcie pisankę. Następnie potnijcie obrazki na paski i spróbujcie złożyć je w całość.


Jeżyki - poćwiczcie rączki rysując po śladach i pokolorujcie obrazki. Następnie rozwiążcie kartę pracy z zadaniami matematycznymi.

Pandy - poprawcie pisankę po śladzie, następnie ją pokolorujcie. W kolejnych kartach pracy poćwiczcie matematykę. Ozdabiajcie pisankę figurami geometrycznymi według instrukcji, dokończcie rytmy oraz sprawdźcie w którym koszyku jest więcej pisanek.

7.04.2020r. wtorek

 

a to piosenka dla Was Zając malowany https://www.youtube.com/watch?v=Eivj-83L_Tw

 

Pandy dzisiaj zapoznajcie się z monetami i banknotami. Na dwóch planszach macie pokazane wszystkie monety i banknoty. Spróbujcie wykonać kartę pracy (w poleceniu jest mowa o naklejkach, nie martwcie się, że ich nie macie. Użyjcie pieniążków z plansz lub po prostu je narysujcie). Dodatkowo pocwiczcie rączki. Poprawcie obrazek po śladzie, a następnie pokolorujcie go. 🙂

 

 

Jeże

eże - przed Wami karty pracy. Pokolorujcie tulipany, spróbujcie ułożyć historyjkę obrazkową oraz pokolorujcie pisankę według podanego wzoru 🙂

 

Biedronki

Biedronki - dla Was dzisiaj cyfra 4. Zapoznajcie się także z prezentacją dotycząca zwyczajów wielkanocnych.  

https://youtu.be/r-to1UXYMUA

A może użyjecie farb i pomponów do udekorowania pisanki? Instrukcja w zdjęciach 🙂

 

Sówki - wykonajcie zajączka według instrukcji pokazanej na zdjęciach 🙂 zastanówcie się także co możemy znaleźć w wielkanocnym koszyczku.

 

 

6.04.2020r. poniedziałek

Witajcie w poniedziałek 🙂
Wielkim krokami zbliża się Wielkanoc, więc czas na zadania związane ze świetami.

Sówki - wypełnijcie karty pracy

Biedronki - dla Was dziś opowiadanie "Wielkanocne pyszności" B. Szelągowskiej. Po wysłuchaniu opowiadania spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
1. Z czego dzieci wykonały pyszności do koszyczka wielkanocnego
2. Dlaczego Olek powstrzymał Maćka przed skosztowaniem babki z kącika wielkanocnego?
3. O jakich tradycjach Wielkanocnych była mowa w opowiadaniu?
4. Jakie smakołyki z wielkanocnego stołu lubicie najbardziej?


Następnie wypełnijcie kartę pracy.


Zapoznajcie się z instrukcja naturalnego barwienia pisanek. Może któryś sposób wykorzystacie?

 

 

Jeże - dla Was wielkanocne puzzle (najpierw pokolorujcie obrazek, następnie wytnijcie, spróbujcie je ułożyć i przyklejcie na kartkę) oraz sudoku.

 

 

Pandy - dla Was na dzisiaj nowa litera - „Ł”. Wypełnijcie karty pracy. Dodatkowo dla Was wielkanocna kolorowanka.

 

3.04.2020r. piątek

 

 Kochani dzisiaj propozycja gimnastyczna dla Was https://www.youtube.com/watch?v=sx_Cj-7DgXQ 

zaproście do zabawy rodziców. Przyjemnego gimnastykowania się!

 

Angielski

Pandy

dorysuj brakujące elementy

Jeże oto zadanie dla Was

 

Biedronki

Pamiętaj, że zaczynamy kreślić od góry !

 

Sówki

2.04.2020r. czwartek

 Dzisiaj obchodzimy dzień książki dla dzieci, w związku z tym zobaczcie jak dbać o książki. Mamy też dla Was zadanie. wykonajcie zkładkę wegług własnego pomysłu. Może Rodzicie pochwalą się Wam swoimi ulubionymi książkami z dzieciństwa.

 

Pandy

 

Biedronki

wypełnijcie cyfrę 2 np. plasteliną,  odszukajcie wszystkie cyfry 2 i pokolorujcie je na niebiesko, obrysujcie cyfrę 2 po  śladzie

 

 

Jeże i Sowy

 

 

 

1.04.2020r środa

przypomnijcie sobie piosenkę o wiośnie "Maszetuje wiosna"

Pandy

zadanie na dziś wysłuchajcie  wiersza „Wiosna i moda”.

1. Jaki problem miała wiosna?

2. W co postanowiła się ubrać?

3. Jak wyglądała?

4. Jakie kolory kojarzą się z wiosna i dlaczego?

wypełnijcie karty pracy

     
 
 

 

 

 

Jeże

Rozpoznaj ptaki powracające do nas na wiosnę i opisz ich charakterystyczne cechy.Spróbujcie określić z ilu sylab składa się nazwa każdego ptaka.

Następne zadanie polega na rysowaniu po śladach-od zdjęcia ptaka do jego gniazda, a koniec przyjrzyj się zdjęciom i opowiedz jak ptak budował gniazdo.

 

Biedronki

 

Propozycja: ćwiczenia możecie wykonać w założonym przez siebie zeszycie, poproście rodziców o nakreślenie cyfr, szlaczków, zadań do wykonania.

Sowy

 

 31.03.2020r. wtorek

Zadanie dla wszystkich

Powtórzcie słówka związane z Rodziną, pokolorujcie twarze, wytnijcie i nazwijcie (sami także możecie narysować swoich bliskich). Obrysujcie swoją dłoń, wytnijcie ją i przyklejcie twarze członków Rodziny


 

Czy znacie te odgłosy ? Co to za miejscie ? Wsłuchajcie się, odprężcie. Może narysujecie to co usłyszeliście ?!

https://www.youtube.com/watch?v=qKr_ungGOYI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2dU14c_NVqUkfm4WXFGTquA3x6eJv6Ui2MWbXma25N2RwsRg9vL7Q_JI4

 

Rytmika

 

Pandy

ruszamy z nową literą "C"

 

Jeże

popatrzcie na ilustrację i posłuchajcie opowiadania M. Strękowskiej- Zaremby „Ptaki”, a potem spróbujcie odpowiedzieć na pytania”

 

Opowiadanie M. Strękowskiej-Zaremby „Ptaki”

Zadzwoniła babcia, ta, która mieszka pod miastem, na wsi, i powiedziała, że upiekła ulubione ciasteczka Ady. – Przyjedziecie do nas? – zapytała.

– No pewnie! – zapewniła Ada i dotąd namawiała rodziców, aż się zgodzili na wspólny wyjazd.

– Gdzie ciasteczka? – zapytała, gdy tylko zobaczyła babcię.

Olek nie był smakoszem ciasteczek, za to lubił towarzystwo dziadka. Odnalazł go w sadzie obok domu. Dziadek obserwował niebo przez lornetkę. Olek zadarł głowę. W oddali zobaczył jakieś drobne punkciki.

– Bociany wracają. Co za widok! – dziadek uśmiechnął się promiennie

.– Naprawdę?! – Olek rzucił się biegiem do samochodu po swoją lornetkę. Po chwili był już z powrotem. – Zdążyłem?! Jeszcze je widać?! – pytał zdyszany.

Trzeba wam wiedzieć, że lornetki przybliżają i powiększają obraz, więc widok był niezwykły. Olek tak bardzo zagapił się w niebo, że nawet nie zauważył Ady, która przybiegła za nim z własną malutką lornetką. Patrzył na szybujące po niebie bociany. Widział ich rozłożone skrzydła, długie, wyciągnięte szyje, czerwone dzioby, a gdy poprawił ostrość, zobaczył nawet pojedyncze pióra w ogonach. Ptaki prawie nie poruszały skrzydłami, a jednak sunęły po niebie jak papierowe samoloty albo małe szybowce niesione wiatrem.

– Też chciałbym tak latać. Szkoda, że nie mam skrzydeł – westchnął.

Dziadek się uśmiechnął. – Ptaki mogą latać nie tylko dzięki skrzydłom. Ich waga też jest ważna. Są lżejsze niż my, bo mają lekkie dzioby i nieduże głowy. No i nie posiadają zębów, żeby mniej ważyć. Na niebie było tłoczno jak na autostradzie. Nie tylko bociany wracały do domu na wiosnę. Leciały szpaki, pliszki i zięby. Jedne zawzięcie trzepotały skrzydełkami, inne machały nimi tylko od czasu do czasu.

– Mógłbym na nie patrzeć bez końca. Żałuję, że tak późno poświęciłem się obserwowaniu przyrody. Wierzcie mi, że jest to wyjątkowa przyjemność – mówił dziadek. – Nawet nie wiecie, co wyprawiają zwierzęta, gdy sądzą, że nikt ich nie widzi. Takich zabaw, psot i tańców nigdzie indziej nie zobaczycie. Olka najbardziej zainteresowały zwierzęce psoty. – Pokażesz nam te psoty? – spytał.

– Oczywiście, wybierzemy się do lasu jutro z samego rana. Babcia pomoże nam przygotować kanapki i termos z ciepłą herbatą. Zabierzemy też mapę terenu i to, co najważniejsze dla obserwatorów przyrody... – dziadek spojrzał pytająco na wnuki.

– Ciasteczka! – wykrzyknęła Ada.

Olek popatrzył na siostrę z politowaniem. – Lornetki – poprawił ją.

Ich głosy wywabiły z domu tatę. Spojrzał w niebo na szybujące ptaki i westchnął, podobnie jak wcześniej Olek: – Chciałbym latać jak ptaki.

– Lepiej nie. Musiałbyś wyrwać wszystkie zęby, a i tak byłbyś za ciężki – mądrze zauważył Olek.

– Głowę też masz za dużą – dodała Ada.

– Nie mówiąc o braku skrzydeł – dorzucił rozbawiony dziadek.

 

1. Co robią ptaki wiosną?

2. Kto to jest ornitolog?

3. Dlaczego ptaki umieją latać, a ludzie nie potrafią?

 

Następnie spójrzcie na zdjęcie bociana i powiedzcie „ Z jakich części zbudowane jest jego ciało”?

Praca plastyczna „Bocian” Materiały, które wykorzystamy to: rolka od papieru toaletowego, kartka w kolorze biały i czerwonym, czarny pisak, klej , nożyczki.

1. Obklejamy rolkę białym papierem

2. Wycinamy z białej kartki koło, które będzie stanowiło głowę oraz dwa skrzydełka-według własnego pomysłu. Czarnym markerem rysujemy oczy oraz czarne piórka na skrzydełkach. Następnie przyklejamy je do rolki.

3. Z czerwonego papieru zaprojektuj dziób oraz kończyny, czyli nogi i przyklej je. I nasz bocian jest już gotowy!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30.03.2020r. poniedziałek

 

Pandy dziś utrwalamy literkę "U", i ćwiczymy dodawanie i odejmowanie w zakresie  10.

Pobserwujcie to, co dzieje sie za oknem. Jakie zmiany zauważyliście, spróbujcie to narysować.

 

 

Jeże

 

 

kochani zapraszamy do posłuchania 

 WYWIAD Z BOCIANEM  https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3sWQskSh6f8tvw8ccR_zFKbDxuOVsEwbZ6oX_bQe8ou6dPfaSGrG2MMZ4

 

Biedronki

odpowiedzcie na pytania

1. Od kogo ptaki dostały list?

2. Czego się z niego dowiedziały?

3. Jakie ptaki przylatują wiosną do Polski?

4. Jakie ptaki spotkały sie na naradzie?

5. Jaki ptak odczytał list?

kochani zapraszamy do posłuchania 

 WYWIAD Z BOCIANEM  https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3sWQskSh6f8tvw8ccR_zFKbDxuOVsEwbZ6oX_bQe8ou6dPfaSGrG2MMZ4

Sówki

 

 

 

27.03.2020r. piątek

 

Kochani dzisiaj  się poruszamy.

Dzisiaj macie także zadanie specjalne zamieńcie się w super dyżurnych i  posprzątajcie swój pokój, pomóżcie rodzciom w przgotowaniu posiłku.  Życzymy miłej zabawy.

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych nr 14

 

W ramach rozgrzewki dzieci maszerują po podłodze, na określony sygnał rodzica, dziecko skacze obunóż jak piłeczka. I tak na przemian.

Kolejne ćwiczenie na rozgrzanie mięśni to pajacyki i przysiady. Każde po 10 powtórzeń

 

  1. Wiosenne kwiaty

- do tej zabawy potrzebne są laski gimnastyczne, ale można użyć wszystkiego co mamy pod ręką np. sznurek, tasiemka, klocki. Układamy wybrane elementy przed sobą:

_______________________

_______________________

_______________________

_______________________

Na określony sygnał dziecko przeskakuje obunóż między liniami tak, aby nie stanąć na żadnej z nich. Następnie na sygnał rodzica, dziecko zmienia kierunek skoków.

Tęcza

- dzieci siedzą skrzyżnie na podłodze, laski gimnastyczne (kij od miotły, mopa ) trzymają za końce wyprostowanymi rękami wzniesionymi w górę. Na polecenie rodzica skłaniają się raz w jedną, a raz w drugą stronę, nie unosząc się z podłogi. Rysują tęczę – skłony muszą być obszerne, bo tęcza jest szeroka.   

Kolor do koloru

- dla dziecka proszę przygotować karteczki w kolorach: czerwonym, zielonym, niebieskim, żółtym. Rodzic gra na instrumencie (może to być bębenek, tamburyn itp.), a dziecko biega w różnych kierunkach na paluszkach. Podczas przerwy w grze dziecko spogląda na swoja karteczkę, szuka przedmiotów w tym samym kolorze i ich dotyka. Wymieniamy kolory karteczek i zabawa toczy się dalej.

Wiosenny spacer

- dziecko jest wiewiórką. Chodzi po sali na czworakach, w różnych kierunkach, w poszukiwaniu wiosny. Kiedy rodzic podniesie ręce do góry – drzewo kwitnie. Wiewiórki podchodzą do drzewa. Kiedy rodzic opuści ręce, wiewiórki spacerują dalej. J

Znak wiosny

- rodzic przygotowuje obrazki przedstawiające kropelkę wody, trawę, przebiśnieg, bociana, skowronka. Rodzic gra na instrumencie (może to być bębenek, tamburyn), dziecko biega na paluszkach w wybranym kierunku zgodnie z rytmem wygrywanym na instrumencie. Podczas pauzy w grze rodzic pokazuje obrazek. Dziecko uważnie się przygląda temu, co jest na nim przedsatwione, wykonuje ruchy według instrukcji:

Kropla wody – dzieci kucają i pukają opuszkami palców w podłogę,

Trawa - unoszą ręce w górę i poruszają palcami dłoni,

Przebiśnieg – kucają, powoli wspinają się na palce, powoli unoszą ręce w górę,

Bocian – chodzą po sali z wysokim unoszeniem kolan, prostują ręce, uderzają dłonią o dłoń i wypowiadaja sylaby: kle, kle,

Skowronek – biegają po sali w jednym kierunku i poruszają rękami jak ptak skrzydłami.

Ćwiczymy brzuch

- dziecko leży na brzuchu. Ręce wyprostowane w łokciach, wyciagają do przodu i układają na podłodze. Trzymają laski (szarfy, kij) za końce. A sygnał rodzica, dziecko stara się ją unieść i trzymać przez chwilę nad podłogą. Można podczas tego ćwiczenia głośno liczyć do 3.

Równowaga

- dziecko stoi, ręce wyciagnięte do przodu, wyprostowane w łokciach. Dziecko wykonuje wymach nogą, starając się dotknąć nią rąk. To samo zadanie wykonuje drugą nogą i na zmianę.

Pod parasolem

- rodzic rozkłada na dywanie krążki (mogą to być klocki, książeczki, chustki). Dziecko porusza się po pokoju na paluszkach, wysoko unosząc kolana, w rytmie granym przez rodzica na bębenku, tamburynie. Podczas przerwy w grze zatrzymuje się, bierze do rąk najbliżej leżacy przedmiot i unosi nad głowę – chroniąc się przed deszczem.

Motylek

- dziecko siada skrzyżnie tak, aby stopy były złączone ze sobą, plecy wyprostowane. Unosi kolana w górę i w dół. Imituje to ruch skrzydełek motylka.

Cebulki

- rodzic gra na tamburynie lub bębenku. Dziecko porusza się zgodnie z rytmem granym na intrumencie: biega, podskakuje, maszeruje. Na pauzę w grze kuca i rysuje palcem wskazującym na dywanie małe kółka i duże kółka – cebulki. Rodzic może powtórzyć zabawę kilka razy. Dziecko za każdym razem rysuje cebulki innym palcem, np.: kciukiem, palcem serdecznym.

                                                                                                                          opracowała M. Maison

 

posłuchajcie piosenki o częściach ciała, pokażcie te, o których jest mowa: 

https://www.youtube.com/watch?v=eBVqcTEC3zQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2R68s1DiKt9J1Hr3eZoKbb5prZXLMQpHTgBgf9cJrcvM0q4xBniWtUFpk

 

przypominajka:

arm - ręka, leg - noga, nose - nos, mouth - usta, ear - ucho, eyes - oczy

Wytnijcie kostkę, sklejcie jej boki - kosta gotowa do gry. Teraz można  pokazać i nazwać (po angielsku) część ciała, którą wyrzuciliście.

           

 

 co widzisz  ?! możecie pokolorować obrazki  ;)

 

 

 26.03.2020r. czwatrek

zadanie dla was wszystkich

Dzisiaj proponujemy, Wam założenie własnego ogródka. Posiejcie rzeżuchę, rzodkiewkę, może posadzicie cebulkę na szczypiorek.

Pamietacie piosenkę: Maszeruje Wiosna  https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

 

 

Sówki

Bierdronki

Jeże

Pandy

 

 

 

 

25.03.2020r. środa

POSŁUCHAJ

https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc&fbclid=IwAR1T2sqF0k3-_NK_x9UFQbSxkOup3mMxmImxyGJmhGxwdC0CaQQEGPq-VJo


                                                   PANDY ZADANIE DLA WAS

 

J. ANGIELSKI

https://youtu.be/XqZsoesa55w

https://youtu.be/RNUZBHlRH4Y

X

 

http://www.przedszkoleigus.pl/lochowice/files/92132888_1982824781849957_8023972921611386880_n.jpghttp://www.przedszkoleigus.pl/lochowice/files/92276773_965137237237039_6305194088551415808_n.jpg

https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fview.genial.ly%2F5e9aeebd3b26f10da5be3870%2Finteractive-content-dbamy-o-przyrode%3Ffbclid%3DIwAR3vZjVafM-uHq7qutufV7uRaVapdErUNBS-ZM22ZtGJVRcm1ZWfvMK-_NY&h=AT2ORfo1izeVhOz_NsTkaiX2iPgDq-X_GJvssJmf5OrF9vF8zr0Iac3TBMW5LZDwRHfUNeHpcoULOHT-xvRS3BVeEtnI99jBOyePIfhhgIGIjwV3q1zaLV4Kg8Y9_taOXIA5XGgHBiqgzZLirJIYCp4-M_J_o3hoDwNhvatUWo7tfrzE2d0NgByucOH_c-zvfOqm_E5qs5FjR-aSaOnOAkPHq-48i0p-EuPPx95h3OHotiMBoS6DoYvlnvxG9dg_N8Lh58Jwqz2fhadfuSpia39rbO91ueeWgZSIW5sShgl4-SKKKHb54rPPLXmr9G7HSgXfDwBDbWBn4MBMkzmq488mmIdmOUzlmHIBhcTfcbJ3TH4DmR-8FjzRXEV7iyCq3uyg0BkKI-XJ0ZEI2mIa_hcevIiVIBXxsTvMJqQtN1eQYgozIarZu2yRRLvQo_jPsjbvEvLOruOR0r8qDxov7injBgzdwWl5-c0bBMVxeWBIVPfXgqPmTMPtIH08mgKSUEwMXnd_UGKyx7Ju3T9xWfkFp3pO6_8LyexT_gTb43wO6flwudE701zy5iP7sWnxy-iGWXNdQHQhzMK5ZUOai5oLHj_rM5uSiGx7ThFndF1GWR4NXV25hhAkEZRydgkxIyDvVw

https://www.youtube.com/watch?v=MaHWFODvtfU&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0CMYlAZ7xsR0k4q2vpH4HjF1PNZS1da-P1PDDkTtXCQfPuUBBuH2dTG5w

http://www.przedszkoleigus.pl/lochowice/files/95511370_1514477398747370_7424619035842576384_n.jpg

X

http://www.przedszkoleigus.pl/lochowice/files/106080435_1567054960156280_7513535586039298354_n.jpg