plan dnia
O PRZEDSZKOLU » plan dnia
R A M O W Y P L A N D N I A
6.30 - 8.00
- Witamy się z paniami i kolegami, podejmujemy różne formy aktywności zgodnie z naszymi zainteresowaniami
- Wybieramy zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i plastyczne
- Korzystamy z gier stolikowych, układanek różnego typu, puzzli.
8.00 - 13.00 Realizacja Podstawy Programowej
8.00 - 8.30
- Indywidualnie pracujemy z naszą panią bawiąc się lub podejmując ćwiczenia utrwalające i doskonalące umiejętności i zdolności
- Rozwijamy aktywność ruchową uczestnicząc w różnego typu zabawach ruchowych, a w grupie starszej- ćwiczeń porannych
- Przygotowujemy się do śniadania, kształtujemy prawidłowe nawyki wykonując czynności sanitarno-higienicze
8.30 - 9.00 Śniadanie
9.00 - 9.30 Edukacja i zabawa
- Uczestniczymy poprzez zabawę w zajęciach dydaktycznych zdobywając wiadomości i umiejętności związane z różnymi strefami naszej aktywności
- Poznajemy bliższą i dalszą rzeczywistość poprzez zróżnicowane formy i metody pracy
- Obserwujemy, badamy, dyskutujemy, eksperymentujemy, następnie przenosimy naszą wiedzę i doznania na działalność plastyczną, techniczną lub muzyczną
9.30 - 11.00
- Bawimy się rozwijając naszą wyobraźnię i kreatywności w wybranym kąciku zainteresowań
- Realizujemy przyjęte i wprowadzone zasady zgodnego współdziałania i funkcjonowania w grupie
- Rozwijamy swoje zainteresowania i zdolności uczestnicząc w zajęciach dodatkowych, które odbywają się zgodnie z harmonogramem
- Uczestniczymy w pracach porządkowo-gospodarczych
- Przygotowujemy się do drugiego śniadania, kształtujemy prawidłowe nawyki wykonując czynności sanitarno-higieniczne, wypełniamy dyżury przy nakrywaniu do stołu
11.00 II śniadanie
11.30 - 12.30
- Korzystamy z pomocy specjalistów, którzy pomagają nam pokonywać trudności i niwelować istniejące zaburzenia rozwojowe
- Korzystamy z pobytu na świeżym powietrzu. W zależności od warunków atmosferycznych, uczestniczymy w spacerach, wycieczkach w pobliżu przedszkola, zabawach w ogrodzie przedszkolnym. Obserwujemy otaczającą nas przyrodę.
- Na terenie przedszkolnym realizujemy wiele ciekawych zabaw ruchowych, sportowych, muzycznych i plastycznych, wykorzystując dostępny sprzęt terenowy
12.30 -13.00
- Jesteśmy aktywni w swojej sali, korzystamy z kącików tematycznych, pamiętając o zasadach akceptowanych w grupie
- Dbamy o nasze kąciki przyrodnicze
- Pracujemy z paniami indywidualnie, ćwiczymy paluszki i nasze główki.
- Przygotowujemy się do posiłku, nakrywamy do stołu, kształtujemy prawidłowe nawyki sanitarno-higieniczne
13.00 - 13.30 Obiad
13.30 – 14.30 Relaksacja
- Słuchamy różnych utworów z literatury dziecięcej
- Słuchamy muzyki relaksacyjnej oraz utworów muzyki poważnej
- Umiemy wspólnie zadbać o nasze dobre samopoczucie wykonując np. dziecięce masażyki na plecach kolegów i koleżanek
- Bawimy się w zabawy paluszkowe i kołowe
14.30 - 16.00
- Rozwijamy naszą sprawność manualną i grafomotoryczną,
- Organizujemy zabawy indywidualne lub w małych grupach podejmując własną aktywność wykorzystując układanki i gry dydaktyczne, manipulacyjne, korzystamy z kącików zainteresowań
- Przygotowujemy się do podwieczorku, kształtujemy prawidłowe nawyki wykonując czynności sanitarno-higieniczne
16:00-16:30 Podwieczorek
16:30-17:30
- Bawimy się w teatr, prezentujemy własne interpretacje utworów podczas zabaw z dramy oraz pantomimy
- Ponownie przebywamy na świeżym powietrzu na placu zabaw, w zależności od warunków atmosferycznych, doskonalimy czynności samoobsługowe
- Dokonujemy wyboru kącików zainteresowań, w których bawimy się z kolegami nie zapominając o stosowaniu zwrotów grzecznościowych i reguł zgodnej zabawy