deklaracja dostępności

O PRZEDSZKOLU » deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Przedszkole Publiczne Iguś w Zamościu

 

Przedszkole Publiczne IGUŚ w Zamościu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie ma zastosowanie do strony internetowej Przedszkola Publicznego IGUŚ w Zamościu. 

  • Data publikacji strony internetowej: 2017-08-10
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-01-27

 Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej: 

  1. Większość linków na stronie posiada odpowiednie opisy.
  2. Strona jest w dużej mierze dostępna za pomocą klawiatury.
  3. Na stronie znajdują się pliki PDF, które mogą być skanami dokumentów, co utrudnia ich odczytanie przez technologie asystujące.
  4. Zdjęcia zamieszczone na stronie są pogrupowane w grupy przedszkolne i wydarzenia, które miały miejsce w przedszkolu.
  5. Struktura nagłówków jest hierarchiczna, co ułatwia nawigację.
  6. Strona daje możliwość podkreślenia linków. 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-30.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny. 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Aleksandra Tadych, adres e-mailowy: zamosc@przedszkoleigus.pl; kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu: 516 368 878.  Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania i skargi na brak zapewnienia dostępności. 

Wyznaczonymi koordynatorami w zakresie dostępności są: 

  • dostępność architektoniczna – Aleksandra Tadych
  • dostępność cyfrowa – Aleksandra Tadych
  • dostępność informacyjno – komunikacyjna – Aleksandra Tadych 

Dostępność architektoniczna

Sposób dojazdu

Możliwość dojazdu autobusem lub busem, przejście od przystanku przy ulicy Bydgoskiej w Zamościu do budynku przedszkola. 

Możliwość dojazdu samochodem bezpośrednio pod budynek przedszkola oraz zaparkowania na specjalnie wyznaczonym do tego celu miejscu. 

Wejście do budynku i strefa obsługi interesantów

Budynek posiada główne wejście zabezpieczone podjazdem dla wózków. 

Wejście do biura przedszkola znajduje się bezpośrednio przy drzwiach wejściowych do budynku. Brak windy i platform dla osób niepełnosprawnych, na piętro prowadzą schody z dwiema poręczami. 

Ogólnodostępna toaleta jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnością, znajduje się na parterze budynku. Posiada poręcze i uchwyty dla osób z niepełnosprawnościami, jest oznaczona widocznym symbolem. 

Przedszkole objęte jest monitoringiem wizyjnym, który obejmuje teren wewnątrz i wokół budynku. 

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. 

Brak pętli indukcyjnych w budynku oraz możliwości tłumaczenia na język migowy.

Na budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

 Ogród przedszkolny nie jest wyposażony w sprzęt do zabaw dla dzieci niepełnosprawnych. 

Aplikacje mobilne

Przedszkole nie posiada aplikacji mobilnych. 

Informacje na temat procedury wnioskowo-skargowej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl