grupa II 4-5-latki "Pszczółki"

STREFA RODZICA » grupa II 4-5-latki "Pszczółki"

 

Grupa II 4-5-latki "Pszczółki"

Nauczyciele:

mgr Martyna Szczepaniak

mgr Natalia Brzezińska-Kupska

mgr Aleksandra Tadych

Pomoc oddziałowa:

Anna Dąbrowska

 

 

CZERWIEC

 

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

 

  • nauka rozpoznawania elementów świata fikcji w odniesieniu do realnej rzeczywistości,
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie opowiadania,
  • poznanie różnych sposobów spędzania czasu latem,
  • wdrażanie do zgodnej współpracy i zachowywania zasad fair play podczas zabaw,
  • poznanie aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu nad morzem,
  • poznanie różnych letnich zabaw,
  • odnajdywanie korzyści płynących ze spędzania czasu na świeżym powietrzu,
  • poznanie znaczenia zaufania na podstawie przykładu z literatury,
  • poznawanie utworów o charakterze żartobliwym z dziecięcego kanonu literatury,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • zachęcanie do aktywnego spędzania czasu podczas wakacji w gronie rodzinnym,
  • poznanie cech charakterystycznych wybranych krajobrazów: morze, góry, jeziora,
  • doskonalenie umiejętności liczenia;
  • uwrażliwienie na piękno różnych krajobrazów Polski,
  • poznanie sposobów ochrony przed słońcem,
  • ukazanie konieczności bezpiecznego korzystania ze słońca,
  • wdrażanie do odpowiedzialnego zachowania podczas wakacji nad morzem.

 

  • wprowadzenie pojęć: odpoczynek;
  • wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa w czasie wakacji,
  • kształtowanie umiejętności liczenia, poznanie liczb 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0, 10; operowanie liczebnikami porządkowymi;
  • rozwijanie umiejętności budowania zdań poprawnych gramatycznie;
  • rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez porównywanie, różnicowanie i zapamiętywanie liter i wyrazów (czytanie globalne);
  • rozwijanie percepcji słuchowej poprzez zabawy z wykorzystaniem zagadek słuchowych (rozpoznawanie i różnicowanie dźwięków, wysłuchiwanie słowa w słowie), odpowiadanie na pytania dotyczące wysłuchanych tekstów literackich, dokonywanie analizy i syntezy zdania i wyrazu (analiza i synteza głoskowa i sylabowa), różnicowanie głosek o, a, m, l, i, t, d, e, u, k, y, z, b, n, s, r, g, p, w, c, j, f, ł, h, wyróżnianie wskazanej głoski w zależności od miejsca w wyrazie;
  • zachęcanie do słuchania i stosowania słów, zwrotów, piosenek w j. angielskim;
  • rozwijanie pamięci słuchowej poprzez naukę piosenek tekstów powitanek i krótkich rymowanek;
  • rozwijanie koordynacji ruchowo- słuchowo- wzrokowej podczas zabaw metodą Dobrego Startu.

 

 

 

Tematy kompleksowe:

31.05.-02.06.2021 r. - Kolorowe lato

07.-11.06.2021 r. - Żegnamy przedszkole

14.-18.06.2021 r. - Do widzenia

21.-25.06.2021 r. - Bezpieczne wakacje