grupa II 4-5-latki "Pszczółki"
STREFA RODZICA » grupa II 4-5-latki "Pszczółki"
Nauczyciele:
mgr Karolina Krasucka-Lubiatowska
mgr Ewelina Matuszewska
Pomoc oddziałowa:
Anna Dąbrowska
MARZEC 2024 r.
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze:
Cele, dziecko:
- podejmuje własną aktywność poznawczą, rozwiązuje zagadki o tematyce przyrodniczej,
- nazywa zwierzęta mieszkające w różnych częściach świata,
- przelicza elementy zbiorów,
- odróżnia elementy realne od świata fikcji,
- eksperymentuje podczas zabawy badawczej,
- wykonuje prace techniczne według wzoru,
- wyraża ekspresję twórczą, podczas zajęć konstrukcyjnych,
- doskonali sprawność manualną,
- zna i nazywa zwierzęta żyjące w wodzie,
- respektuje zasady, dba o swoje bezpieczeństwo,
- uzupełnia rysunek według własnego pomysłu, śpiewa piosenki,
- wykonuje cięcia po liniach prostych,
- naśladuje w zabawie układ gestów i ruchów,
- wymienia nazwę swojego kraju, rozróżnia podstawowe figury geometryczne i kolory,
- posługuje się pojęciami dotyczącymi ochrony przyrody,
- wie, jak segregować śmieci,
- poznaje tradycje i obyczaje świąt wielkanocnych.
Tematy kompleksowe:
04.-08.03.2024 r. - „Ziemia nasza planeta”
11.-15.03.2024 r. - „Życie na naszej planecie”
18.-22.03.2024 r. - „Kosmos, co to takiego?”
25.-29.03.2024 r. - „Święta tuż, tuż…”
KWIECIEŃ 2024 r.
Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze:
Cele, dziecko:
- prowadzi obserwacje przyrodnicze posługując się lupą
- przelicza elementy w zakresie 10
- poznaje proste zjawiska przyrodniczo – fizyczne poprzez przeprowadzanie prostych doświadczeń
- poznaje przedstawione na obrazkach środowiska i opowiada o różnicach między nimi (park, ogród)
- wyraża szacunek dla wszystkich roślin i zwierząt
- poszukuje śladów wiosny, wie, jakie są jej oznaki
- wie, co jest potrzebne roślinom do prawidłowego wzrostu
- poznaje budowę kwiatów
- poszerza wiedzę na temat ptaków najczęściej występujących w Polsce
- doskonali pamięć wzrokową
- projektuje kalendarz pogody, wie, jak należy dbać o zdrowie w czasie różnych warunków pogodowych, dostosowuje ubiór do pogody
- czyta obrazy przedstawiające działania wiatru, wyjaśnia ich znaczenie dla środowiska i ludzi
- układa kolory tęczy w odpowiedniej kolejności
- odgaduje zagadki dotykowe i wskazuje ich rozwiązanie
- odróżnia elementy świata fikcji od rzeczywistości, rozumie, że postacie z bajek są wymyślone przez człowieka
- potrafi powiedzieć, kogo uważa za odkrywcę
- rozpoznaje produkty za pomocą zmysłu węchu
- tworzy pracę z kreatywnych drucików
- eksperymentuje z użyciem wagi
TEMATY KOMPLEKSOWE:
02.-05.04.2024 r. - „Witaj wiosno”
08.-12.04.2024 r. - „Wiosenna pogoda”
15.-19.04.2024 r. - „Tajemnice komputerów i robotów”
22.-26.04.2024 r. - „Co to znaczy być odkrywcą?”